В Україні змінилися правила реєстрації місця проживання фізичних осіб

З 4 квітня 2016 року змінюються правила і процедура реєстрації місця проживання
Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», який передбачає передачу в повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій надання адміністративних послуг, що користуються найбільшим попитом серед жителів територіальних громад. Зокрема, це стосується повноважень з реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання.

Згідно даного Закону,  органам місцевого самоврядування надаються повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання, ведення відповідного реєстру територіальної громади.
 Відзначається, що в результаті це повинно позбавити жителів необхідності збирати відповідні довідки про склад сім'ї та проживання, необхідних при наданні соціальних та інших послуг.
Постановою від 2 березня 2016 року № 207 Кабінет Міністрів України затвердив Правила реєстрації місця проживання та Порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
У Правилах йдеться, що реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання / перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не створено) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.
Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
Реєстрація місця проживання / перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або його представником документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання.
Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою.
Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору;
4) документи, що підтверджують:
- Право на проживання в житлі (наприклад, ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення в житлове приміщення і т. П.);
- Право на перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, установі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в установі, закладі (для осіб, які перебувають на обліку в цих установах або установах);
- Проходження служби у військовій частині, адреса якої вказується при реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині (для військовослужбовців, крім строковиків);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (в разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи додатково подаються:
- Документ, що посвідчує особу представника;
- Документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).
Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання особи інші документи.