МАРШРУТ ПАЦІЄНТА З ЗАХВОРЮВАННЯМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ: КУДИ ЗВЕРНУТИСЯ ПО БЕЗОПЛАТНУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ, РОЗ’ЯСНЮЄ НСЗУ

У разі погіршення стану здоров’я пацієнта з захворюванням нервової системи, окрім невідкладних випадків, слід звертатися до лікаря первинної ланки, з яким укладено декларацію

Якщо пацієнт звертається до медзакладу у невідкладному стані, або його привозить швидка, лікарі надають йому допомогу без направлення. Наприклад, при гострому мозковому інсульті.

Сімейний лікар, терапевт або педіатр огляне, проконсультує та за потреби призначить обстеження. Або випише електронне направлення на консультацію до невролога.

Щоб потрапити на консультацію до невропатолога чи невролога, потрібно обрати заклад, який має договір з НСЗУ на амбулаторну допомогу і має у штаті відповідного фахівця. Невропатолог за результатами огляду пацієнта може призначити додаткові обстеження. Такі як ультразвукове дослідження, електроенцефалографія, рентгенографія та інші. Пройти обстеження можна також у закладі, який надає амбулаторну допомогу та має відповідне обладнання.

Амбулаторний пакет медичних послуг покриває проведення діагностики та лікування захворювань нервової системи, які не потребують госпіталізації пацієнта в лікарню для цілодобового нагляду. Це та допомога, яку пацієнт отримує від лікарів вузької спеціалізації. Таких як, наприклад, невропатолог, хірург та інші. Це також виконання ними лікувальних процедур або малих хірургічних втручань, проведення досліджень та обстежень пацієнта в амбулаторних умовах, а також лікування в умовах денного стаціонару.
Маючи направлення, пацієнт отримує медичну допомогу або реабілітацію у стаціонарі безоплатно. Це передбачено Програмою медгарантій в межах таких пакетів:  терапевтичної, або хірургічної стаціонарної допомоги;
реабілітації дорослих і дітей від трьох років з ураженнями нервової системи;
реабілітації дітей віком до трьох років, які народились передчасно або хворими.  
Якщо пацієнт звертається до медзакладу у невідкладному стані, або його привозить швидка, лікарі надають йому допомогу без направлення. Наприклад, мова при медичну допомогу при гострому мозковому інсульті. Наявність електронного направлення або декларації з лікарем первинної ланки в такому випадку не має значення. Але потрібно враховувати, що після гострого стану пацієнт потребуватиме постійного медичного спостереження. І для цього потрібно обрати свого сімейного лікаря. Адже саме він є провідником пацієнта у системі охорони здоров’я. 

Довідково. Захворювання центральної нервової системи дуже різноманітні. Це, зокрема, епілепсія, розсіяний склероз, енцефалопатії різного походження та інші. Вони  можуть бути пов’язані із захворюваннями опорно-рухового апарату, а також спричиняти коливання артеріального тиску, хронічну втому, запаморочення, біль у суглобах та інші симптоми. Тому не завжди пацієнти з первинними симптомами захворювання нервової системи можуть знати, до якого саме лікаря вузької спеціалізації потрібно звертатися: до ортопеда, невропатолога, кардіолога чи іншого.

Завдяки однаковим для всіх правилам у системі охорони здоров’я, пацієнтам легше орієнтуватися і отримувати доступ до найважливіших видів медичної допомоги – консультації, обстеження, діагностика, госпіталізації, операції, реабілітація, тощо. Незалежно від того, з яким захворюванням звернувся пацієнт.

В електронній системі охорони здоров’я на консультацію до невролога, зокрема, дитячого, створено майже 2 мільйони електронних направлень для понад мільйона пацієнтів. За Програмою медичних гарантій, понад 555 тис дорослих пацієнтів та майже 145 тис дітей отримали безоплатну консультацію невролога за електронним направленням.

За матеріалами: https://nszu.gov.ua/novini/marshrut-paciyenta-iz-zahvoryuvannyami-nervovoyi-sistemi-kud-453