ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ТРОСТЯНЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ІНФОРМУЄ

ДОХОДНА ЧАСТИНА

Дохідна частина загального фонду бюджету Тростянецького району за І півріччя 2019 року склала в сумі 80442,0  тис.грн., з них власні доходи – 15783,9 тис.грн. та офіційні трансферти  - 64658,1 тис.грн.

Виконання власних доходів становить 84,1%, тобто при плані 18771,2 тис.грн. фактично надійшло 15783,9 тис.грн., сума недовиконання 2987,3 тис.грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 475,7 тис.грн., або на 3,1%.

До районного бюджету мобілізовано власних доходів 7123,5 тис.грн., що становить 95,6% планових призначень, сума недовиконання 329,0 тис.грн.

Основним бюджетоутворюючим податком власних доходів районного бюджету є податок на доходи фізичних осіб, якого за звітний період надійшло в сумі 5886,6 тис.грн., що склало 79,3% плану та у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилися на 674,4 тис.грн., за рахунок зменшення надходжень за паї. По підприємствам значно зменшилися надходження по ТОВ АФ «Семереньки» на 825,5 тис.грн., ТОВ «Райз-Північ» на 139,9 тис.грн. та ТОВ «Пролісок» на 129,7 тис.грн.

В зв’язку із внесеними змінами до законодавства до районного бюджету з початку року зараховується рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини,  заготовленої в порядку рубок головного користування в розмірі 37%. За звітний період рентної плати надійшло в сумі 1221,5 тис.грн., при формуванні бюджету дані надходження не планувалися.

До 11 сільських рад надійшло власних доходів 8660,5 тис.грн., що становить 76,5% плану звітного періоду. Виконання планових призначень забезпечили тільки Криничанська с/р – 104,1% та Ніцахська с/р – 102,0%. По іншим сільським радам виконання коливається від 66,5 до 94,3%. Відповідно пункту 7 статті 78 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети, які не виконані більш ніж на 15%, повинні бути зменшені на суму недовиконання.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли тільки по трьом сільським радам: Буймерській с/р на 26,1 тис.грн., Криничанській с/р на 352,8 тис.грн. та Печинській с/р на 21,8 тис.грн.. По іншим дев’яти сільським бюджетам дохідна частина зменшилася.

Плати за землю до сільських бюджетів зараховано в сумі 4948,8 тис.грн., що становить 67,3% плану та на 1053,1 тис.грн. менше ніж за аналогічний період минулого року. Зменшилися надходження по платі за землю по всім сільським бюджетам, окрім Криничанської та Мащанської сільських рад, де надходження зросли на 130,8 тис.грн. та 11,9 тис.грн. відповідно. Зменшилися надходження за рахунок зменшення земельного податку по Білківській та Станівській сільським радам та за рахунок зменшення нормативної грошової оцінки земель на 2019 рік та зменшенням орендної плати по ТОВ АФ «Семереньки» за землі державної власності.

Акцизного податку надійшло до сільських рад в сумі 73,4 тис.грн., що становить 88,8% плану та на 16,9 тис.грн. менше ніж у минулому році.  Зменшилися надходження акцизного податку по всім сільським бюджетам, окрім Дернівської (+0,2 тис.грн.) та Печинської (+0,2 тис.грн.) сільських рад.

Єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності надійшло 817,7 тис.грн., що становить 127,7% плану та на 138,8 тис.грн. більше ніж у минулому році. Зросли надходження по восьми сільським радам, зменшилися по Люджанській с/р на 7,3 тис.грн., Печинській с/р на 0,5 тис.грн., Семереньківській с/р на 62,5 тис.грн. та Станівській с/р на 4,7 тис.грн. Слід відмітити, що станом на звітну дату річні показники по єдиному податку виконані по Криничанській, Мартинівській, Мащанській та Печинській сільським радам.

Єдиного податку з сільгосптоваровиробників надійшло до сільських бюджетів в сумі 2143,6 тис.грн., що становить 79,3% плану, але на 809,5 тис.грн. більше минулорічного показника, приріст 60,7%. Зменшилися надходження тільки по Дернівській с/р на 32,7 тис.грн. (платник ТОВ АФ «Лан-СК»), Люджанській с/р на 4,0 тис.грн., Мащанській с/р на 2,3 тис.грн. та Семереньківській с/р на 97,7 тис.грн.

Слід відмітити, що голови сільських рад не враховують рекомендації  щодо наповнення сільських бюджетів. В минулому році було рекомендовано переглянути ставки земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2019 рік, але окрім Станівської сільської ради ставки не переглядалися. Також не проводиться моніторинг та аналіз  надходжень до сільських бюджетів, що призводить до значного перевиконання або невиконання окремих податків і зборів.

 

ВИДАТКОВА ЧАСТИНА

 

Загальний фонд

 

Видаткова частина бюджету Тростянецького району за січень-червень 2019 року виконана в сумі 81072,7 тис.грн., в т.ч. по загальному фонду в сумі 80274,5 тис.грн. при затверджених кошторисом видатків на рік 180265,3 тис.грн., що складає 44,5% річних призначень; по спеціальному фонду – 798,2 тис.грн.

 

На виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ по загальному фонду за січень-червень 2019 рокуспрямовано 16250,5 тис.грн. (20,2% проведених видатків); на харчування – 374,5 тис.грн., що в структурі проведених видатків займає 0,5%; по оплату енергоносіїв та житлово-комунальні послуги направлено 1141,4 тис.грн. (1,4% проведених видатків), на відшкодування субсидій, пільг, виплату допомог та компенсаційних виплат направлено 49703,8 тис.грн., що становить 61,9% в структурі проведених видатків.

 

Державне управління

На утримання апаратів управління, а це 11 сільських рад та районна рада, затверджено видатки в сумі 13986,4 тис.грн., що на 1582,4 тис.грн. більше минулого року; виконання за січень-червень 2019 року склало 6281,4 тис.грн., що становить 44,9% до річних призначень та на 237,1 тис.грн. більше відповідного періоду минулого року (приріст становить 4%).

За звітний період на заробітну плату з нарахуваннями направлено 5565,4 тис.грн. (88,6% проведених видатків), що на 401,4 тис.грн. більше ніж за січень-червень 2018 року, на оплату енергоносіїв – 249,6 тис.грн. (4,0% проведених видатків) проти минулого року видатки зменшилися на 29,9 тис.грн., інші видатки склали 466,4 тис.грн. (7,4% проведених видатків), що на 134,4 тис.грн. менше відповідного періоду минулого року.

За І півріччя 2019 року по апаратам управління органів місцевого самоврядування на виплати стимулюючого характеру направлено кошти в сумі 2027,5 тис.грн., що становить 33,3% від заробітної плати за звітний період.

 

 

Освіта

Видатки на освіту затверджені в сумі 18943,5 тис.грн.; виконання за січень-червень 2019 року складає 9310,5 тис.грн, що становить 49,1% до річних призначень.

На заробітну плату з нарахуваннями у звітному періоді по галузі направлено 7947,1 тис.грн., що становить 85,4% в структурі проведених видатків; на продукти харчування – 318,5 тис.грн., або 3,4% в структурі проведених видатків по галузі; на оплату енергоносіїв – 377,0 тис.грн., або 4,0% в структурі проведених видатків; на інші видатки направлено 667,9 тис.грн., або 7,2 %.

 

Дошкільна освіта (3 заклади) – видатки за січень-червень 2019 року становлять 1232,8 тис.грн., що становить 13,2% видатків галузі «Освіта», а також на 58,7 тис.грн. або на 5,0% більше ніж за відповідний період 2018 року.

На зарплату з нарахуваннями по дошкільній освіті спрямовано 952,1 тис.грн., видатки на продукти харчування складають 156,3 тис.грн., на оплату енергоносіїв направлено 46,4 тис.грн., інші видатки склали 78,0 тис.грн.

Станом на 01.07.2019 року прораховується незабезпеченість видатками по Білківському сільському садочку (не виконано вимогу частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України щодо врахування у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ) в сумі 22,0 тис.грн. (на оплату праці за розпил дров).

На утримання сільських шкіл, а це 6 закладів - 3 ЗОШ (при цьому діяльність Буймерської ЗОШ призупинена) та 3 НВК «Загально-освітня школа – дошкільний навчальний заклад», витрачено за січень-червень 2019 року 7663,4 тис.грн. (82,3% видатків галузі), в тому числі освітньої субвенції 5041,3 тис.грн..

На зарплату з нарахуваннями направлено 6648,3 тис.грн. (86,8% видатків на школи), на продукти харчування 162,2 тис.грн. (2,1%), на енергоносії – 312,0 тис.грн. (4,0%).

Вартість харчування дітей та учнів 1-4 класів ЗОШ згідно затвердженого меню складає 13,50 грн. проти 10,0 грн. у 2018 році. Середня вартість харчування за І півріччя склала 12,83 грн. у зв'язку зі зміною дітоднів відвідування.

Станом на 01.07.2019 року прораховується незабезпеченість асигнуваннями на захищені статті видатків 350,9 тис.грн., в т.ч. на оплату праці з нарахуваннями обслуговуючого персоналу сільських ЗНЗ в сумі 190,9 тис. грн., на оплату за енергоносії в сумі 160,0 тис.грн. для придбання 198,0 м.куб. дров. Також є потреба в коштах на придбання пального для підвозу учнів (дітей) в сумі 195,0 тис.грн..

У разі відновлення роботи з 01.09.2019 року Буймерської ЗОШ виникне додаткова потреба в коштах в сумі 274,9 тис. грн., в т.ч. на виплату заробітної плати з нарахуваннями 100,0 тис.грн., енергоносії 156,8 тис.грн., харчування 18,2 тис.грн.

Інші заклади освіти - комунальний заклад ТРР «Районний методичний центр» та централізована бухгалтерія відділу освіти. На їх утримання у І півріччі направлено кошти в сумі 190,5 тис.грн. та 223,8 тис.грн. відповідно.

На оздоровлення та відпочинок дітей Тростянецького району у 2019 році витрачено 112,1 тис.грн. при затверджених 159,3 тис.грн.

У Тростянецькому районі у період з 3 по 21 червня (14 днів за п’ятиденним режимом) тривала відпочинково-оздоровча кампанія, послугами якої було охоплено 176 дітей 5-ти закладів загальної середньої освіти району. В дитячих оздоровчих таборах за придбаними путівками було оздоровлено 9 дітей на суму 49,1 тис.грн.( з них 4 дітей за кошти обласного бюджету в сумі 32,6 тис.грн. та 5 дітей за кошти Ницахської сільської ради). Середня вартість путівки на1 дитину склала 5,5 тис.грн.

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

Галузь «Соціальний захист та соціальне забезпечення» включає центр соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді, а також видатки на проведення заходів у сфері соц. забезпечення по сільським радам.

Видатки по центру соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді на 2019 рік затверджені в сумі 707,5 тис.грн., що на 37,4 тис.грн. більше 2018 року; виконання за січень-червень 2019 року склало 386,7 тис.грн., що становить 54,7% річних призначень. На заробітну плату з нарахуваннями направлено 364,1 тис.грн., що становить 94,2% поведених видатків; на оплату енергоносіїв – 13,6 тис.грн. (3,5%), інші видатки склали 9,0 тис.грн. (2,3%). Штатна чисельність працівників складає 8 шт. од. (4 шт.од. утримуються за рахунок районного бюджету та 4 шт.од. за рахунок субвенцій сільрад).

Видатки на проведення заходів у сфері соц. забезпечення по сільським радам (надання мат. допомоги населенню) за січень-червень 2019 року склали 92,3 тис.грн. при затверджених на рік – 213,1 тис.грн..

 

Субвенції з державного бюджету

Для надання державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, допомоги інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам та тимчасової допомоги дітям за січень-червень 2019 року було отримано субвенції з державного бюджету 19918,2 тис. грн., що становить 39,1% річних призначень та 386,7 тис.грн. менше, ніж за січень-червень 2018 року.

Будинки сімейного типу та прийомні сім’ї за рахунок субвенції з державного бюджету профінансовані в сумі 843,4 тис.грн., що становить 46,2% плану та на 245,9 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

На надання пільг та субсидій з державного бюджету по загальному фонду отримано субвенції в загальній сумі 28251,0 тис.грн., що становить 46,9% до річних призначень та на 47386,2 тис.грн. менше.

 

Культура

Видатки на утримання 33 закладів культури, а саме районний будинок культур, централізована бухгалтерія, 9 сільських будинків культури, 6 сільських клубів та 16 сільських бібліотек, затверджені в сумі 5932,2 тис.грн., що на 29,5 тис.грн. менше минулого року; виконано 2471,6 тис.грн., що становить 41,7% до річних призначень та на 199,3 тис.грн. менше відповідного періоду минулого року.

На заробітну плату з нарахуваннями направлено 1976,2 тис.грн., що на 31,8 тис.грн. більше, ніж у січні-червні 2018 року; видатки на оплату енергоносіїв склали 270,5 тис.грн., проти відповідного періоду минулого року видатки зменшилися на 110,8 тис.грн., інші видатки склали 224,9 тис.грн., що на 122,1 тис.грн. або 35,2% менше відповідного періоду минулого року.

Станом на 01.07.2019 року прораховується незабезпеченість видатками по сільським закладам культури (не виконано вимогу частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України щодо врахування у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ) в сумі 123,1 тис.грн. (Білківська сільська рада – 26,1 тис.грн., Печинська сільська рада – 18,6 тис.грн., Семереньківська сільська рада – 78,4 тис.грн.), а також на оплату за енергоносії в сумі 143,5 тис.грн. (Дернівська сільська рада – 8,0 тис.грн., Криничанська сільська рада – 50,0 тис.грн., Печинська сільська рада – 39,7 тис.грн., Семереньківська сільська рада – 45,8 тис.грн.).

Станом на 01.07.2019 Печинською та Семереньківською сільськими радами не розроблено жодних заходів щодо економії бюджетних коштів з метою зменшення незабезпеченості асигнуваннями на захищені статті видатків.

 

Фізична культура і спорт

            Видатки по галузі «Фізична культура та спорт» на 2019 рік складаються з фінансової підтримки ГО ТМО ВФСТ «Колос» та проведення заходів.

На утримання ГО ТМО ВФСТ «Колос» затверджено на рік 85,6 тис.грн., виконання за січень-червень 2019 року склало 56,0 тис.грн., що становить 65,4% річних призначень. (в т.ч. утримання – 44,0 тис.грн. та проведення заходів – 12,0 тис.грн.). Дана установа забезпечена коштами на 9 місяців.

На проведення заходів спортивного спрямування сільськими радами затверджено 42,0 тис.грн., виконання склало 25,7 тис.грн.

 

Житлово-комунальне господарство

Видатки по житлово-комунальному господарству заплановано 3289,9 тис.грн., виконання склало 1028,0 тис.грн. – 31,2%  річних призначень.

По водопровідному господарству заплановано 189,3 тис.грн. виконано 50,0 тис.грн. (26,4% запланованих видатків).

Видатки на забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги по Станівській сільській раді заплановано – 735,0 тис.грн., виконано 361,6 тис.грн. (49,2% запланованих видатків).

Видатки на благоустрій заплановано – 2365,6 тис.грн. виконано 616,4 тис.грн. (26,1% запланованих видатків).  

 

Правоохоронна діяльність

На утримання 4-х пожежних команд на селі в бюджетах сільських рад затверджено видатки в сумі 1060,9 тис.грн., що на 135,6 тис.грн. більше минулого року; виконано за січень-червень 2019 року 374,3 тис.грн., що становить 35,3% до річних призначень та на 15,1 тис.грн. менше відповідного періоду минулого року.

На заробітну плату з нарахуваннями направлено 348,1 тис.грн., що на 13,1 тис.грн. менше ніж за січень-червень 2018 року; видатки на оплату енергоносіїв склали 13,7 тис.грн., інші видатки склали 12,5 тис.грн..

Утримуються чотири пожежні команди з загальною штатною чисельністю 16,0 шт.од.

З 01.05.2019 року Білківською сільською радою взято на фінансування пожежну команду, але станом на 01.07.2019 року фактично видатки по місцевій пожежній охороні не проводилися.

 

Резервний фонд

         В районному бюджеті Тростянецького району на 2019 рік передбачено резервний фонд в сумі 153,0 тис.грн. Станом на 01.07.2019р. кошти даного фонду не використовувалися.

 

Спеціальний фонд

Виконання у січні-червні 2019 року по спеціальному фонду 798,2 тис.грн., в т.ч.:

-         власні надходження бюджетних установ району 347,3 тис.грн.,

-         інші кошти спеціального фонду 450,9 тис.грн.

 

За січень-червень 2019 року з районного бюджету та бюджетів інших рівнів було направлено кошти на виконання наступних цільових районних програм:

  • ·  «Районна програма соціального захисту населення на 2017-2021рр.» – 250.7 тис.грн.:

-       на забезпечення соціальними послугами громадян похилого віку, інвалідів, дітей-інвалідів, хворих, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, фізичними особами – 157,5 тис.грн.;

-       щомісячні виплати дітям, батьки яких загинули в АТО – 12,2 тис.грн.;

-       стипендії сторічним громадянам – 6,1 тис.грн.;

-       оплата проїзду на процедуру гемодіалізу – 8,6 тис.грн.

-       заходи по громадським організаціям – 6,1 тис.грн.;

-       мат.допомога людям, що опинилися в складних життєвих обставинах – 15,5 тис.грн.

-       компенсація пільг окр. категоріям громадян з оплати послуг зв'язку – 44,7 тис.грн.

  • ·  «Програма соціальної підтримки громадян за принципом "єдиного вікна" та виїзної роботи «мобільного соціального офісу» на 2019-2023 роки» – 24,6 тис.грн.
  • · «Районна програма відшкодування вартості пільгового проїзду окремих категорій громадян автомобільним та залізничним транспортом на маршрутах загального користування у приміському сполученні в Тростянецькому районі на 2016-2020 роки» в сумі 175,9 тис.грн.
  • · «Районна програма забезпечення виконання призову громадян України на строкову військову службу, сприяння військовим формуванням, розташованим на території міст, районів у проведенні заходів з оборони та мобілізації на 2016-2020 роки» - 27,0 тис.грн.
  • · «Районна програма економічного і соціального розвитку Тростянецького району на 2019 рік та наступні 2020-2021 програмні роки» - розробка прогнозів економічного і соціального розвитку Тростянецького р-ну на середньостроковий період - 117,0 тис.грн.
  • · «Районна програма економічного і соціального розвитку Тростянецького району на 2019 рік та наступні 2020-2021 програмні роки» - на здійснення виконавських повноважень РДА та її структурних підрозділів – 69,8 тис.грн. та на поточні видатки ДПРЧ-24 в сумі 39,0 тис.грн. (кошти сільрад).
  • · «Районна комплексна програма «Правопорядок на 2016-2020 роки» - 10,0 тис.грн.
  • · «Програма нагородження відзнаками Тростянецької районної ради на 2019 рік» - 4,1 тис.грн.
  • · Районна програма «Попередження дитячої бездоглядності та безпритульності, соціального захисту дітей району на 2017-2020 роки» - по ССД – 81,1 тис.грн.

 

Трансферти

У січні-червні 2019 року передано трансфертів на суму 8489,9 тис.грн., в т.ч. :

-           за рахунок субвенцій та дотацій з державного бюджету 4976,8 тис.грн.,

-           за рахунок власних коштів районного бюджету в сумі 2964,1 тис.грн.:

  • на утримання установ освіти та культури сільських рад (відповідно до п.5 ч.2 ст.101 Бюджетного кодексу України та п.20 розділу VІ «Прикінцевих та перехідних положень» Бюджетного кодексу України) – 1736,4 тис.грн.;
  • до Тростянецької ОТГ в сумі 1167,1 тис.грн. (в т.ч. на утримання (зарплата) КНП «Тростянецька міська лікарня»  850,0 тис.грн., утримання територіального центру 86,1 тис.грн., на придбання ліків для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет 21,0 тис.грн., на поточний ремонт приміщень КНП «Тростянецька міська лікарня» 60,0 тис.грн., на поточний ремонт санвузла у будівлі по вул..Миру,2 - 50,0 тис.грн., співучасть у придбанні УЗІ-апарату 100,0 тис.грн.(спец.фонд));
  • до обласного бюджету передано коштів в сумі 60,6 тис.грн. на забезпечення пільгового перевезення на автотранспорті;

-           за рахунок коштів сільських бюджетів в сумі 548,9 тис.грн.:

  • до Тростянецької ОТГ в сумі 398,6 тис.грн., в т.ч. на утримання закладів первинної медицини 356,8 тис.грн., на КНП «Тростянецька міська лікарня» – на проведення огляду населення пересувним флюорографом 7,2 тис.грн., утримання архіву 29,6 тис.грн., на придбання ліків для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет 5,0 тис.грн;
  • до інших бюджетів в сумі 150,3 тис.грн., в т.ч. до бюджету Великописарівського району 60,0 тис.грн., до бюджету Охтирського району 25,0 тис.грн., до бюджету Печинської сільради від Семереньківської сільради 45,3 тис.грн., до бюджету Станівської сільради від Мартинівської сільради 20,0 тис.грн..

 

З місцевих бюджетів району за звітний період надійшло субвенцій до районного бюджету на виконання районних програм та утримання закладів районного бюджету в сумі 861,70 тис.грн. :

-       з сільських бюджетів 286,5 тис.грн.

-       від Боромлянської ОТГ 309,7 тис.грн.

-       від Тростянецької ОТГ 265,5 тис.грн.

 

З обласного бюджету надійшло іншої субвенції до районного бюджету 283,1 тис.грн. по загальному фонду .

 

Розподіл вільного залишку

Станом на 01.01.2019 по місцевим бюджетам району склався вільний залишок коштів загального фонду в сумі 2510,6 тис.грн., в т.ч. по рай бюджету 189,8 тис.грн., освітньої субвенції 156,7 тис.грн., медичної субвенції 508,9 тис.грн., по бюджетам сільських рад 1655,2 тис.грн.

Згідно рішень відповідних місцевих рад протягом І півріччя 2019 року розподілено 1815,9 тис.грн. коштів вільних залишків, в т.ч. на виплату заробітної плати направлено 310,2 тис.грн., на кап.видатки 59,5 тис.грн., інші видатки 720,5 тис.грн., розподілено залишки освітньої та медичної субвенції.

Станом на 01.07.2019 залишилися нерозподіленими кошти вільного залишку в сумі 694,6 тис.грн..

 

Кредиторська заборгованість

 

Станом на 01.07.2019 склалася кредиторська заборгованість в сумі 1359,2 тис.грн., в т.ч.:

-       по райбюджету 645,0 тис.грн. (заробітна плата з нарахуваннями 292,2 тис.грн., продукти харчування 14,5 тис.грн., інші видатки 73,2 тис.грн., за рахунок державної субвенції по пільгам та субсидіям 270,1 тис.грн.) ;

-        по сільським радам 714,2 тис.грн. (заробітна плата з нарахуваннями 660,6 тис.грн., продукти харчування 19,6 тис.грн., інші видатки 34,0 тис.грн.).