ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

Проблема формування професійної компетентності сучасного вчителя у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є актуальною і разом з тим потребує розв’язання низки питань. З цією метою нещодавно відбувся плановий районний семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини.

Базовим закладом для проведення методичного заходу стала Буймерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради.

«Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: підвищуємо професійну майстерність – підвищуємо ефективність навчання!»– під таким гаслом відбулося навчання заступників директорів з навчально-виховної роботи.

У ході теоретичної частини семінару педагоги розглянули сутність поняття «ІКТ-компетентність», його складові та показники, ознайомились із досвідом колег Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені В.Короленка Рівненської міської ради щодо проведення моніторингового дослідження рівня ІКТ-компетентності, мета якого полягає у визначенні індивідуальної траєкторії саморозвитку, самоосвіти та навчання педпрацівників основам інформаційно-комунікаційних технологій в умовах формування інформаційно-освітнього простору школи та у визначенні напрямків методичної роботи в умовах інформатизації освіти.

До уваги учасників семінару був запропонований тематичний спецвипуск педагогічного видання комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» – збірник науково-методичних статей під назвою «ІКТ-компетентність педагога» (випуск 25 серії «Бібліотека педагога»), який сприятиме змістовній самоосвіті педагогів із питань впровадження інформаційно-комунікаційних технологій і в управлінську діяльність, і в навчально-виховний процес. Зокрема, до збірника ввійшли статті, зміст яких розкриває сутність поняття та структуру ІКТ-компетентності педагога, накреслює вимоги щодо вмінь педагогічних працівників використовувати інформаційно-комунікаційні технології, пропонує схему аналізу уроку з використанням ІКТ, рекомендує підходи до проектування мультимедійних уроків і використання інтерактивного та мультимедійного обладнання, аналізує можливості Інтернету в організації навчально-виховного процесу та підвищенні ІКТ-компетентності педагогів. Даний збірник містить також матеріали, які допоможуть керівникам загальноосвітніх навчальних закладів та їх заступникам з навчально-виховної роботи в організації на базі навчальних установ моніторингу ІКТ-компетентності педагогічних працівників.

Досвід роботи з питань упровадження ІКТ в управлінській діяльності презентувала для своїх колег заступник директора з навчально-виховної роботи Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троцька Алла Вікторівна, продемонструвавши фрагмент нетрадиційної педагогічної ради, яку відрізняли використання інформаційно-комунікаційних технологій та інтерактивних вправ, зміст яких був орієнтований на знання та досвід впровадження ІКТ у навчально-виховний процес.

У рамках семінару-практикуму були відвідані відкриті уроки з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Під час відвідування відкритих уроків учасники семінару апробували запропоновану технологічну схему аналізу уроку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, яка орієнтована на визначення рівня ІКТ-компетентності педагога.

Те, що інформаційно-комунікаційні технології ефективно можна використовувати і у позакласній роботі зі школярами, продемонструвало загальношкільний спортивний захід «Ми – за здоровий спосіб життя!», яке підготували разом із учнями 2-11 класів Бут Алла Миколаївна, учитель фізичної культури, та Мірошниченко Наталія Петрівна, педагог-організатор навчального закладу. Спортивний захід став феєричним завершенням практичного показу педагогічними працівниками Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів умінь впроваджувати сучасні освітні технології, зокрема й інформаційно-комунікаційні.

Підбиваючи підсумки районного семінару-практикуму, його учасниками були прийняті методичні рекомендації, що спрямують діяльність заступників директорів з навчально-виховної роботи на реалізацію системи заходів із формування ІКТ-компетентності педагогічних працівників.